bağırsaklar etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
bağırsaklar etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

28 Şubat 2018 Çarşamba

Bağırsak sağlığı = bedenin sağlığı






BAĞIRSAKLAR BORU DEĞİLDiR !..
..
Çok değil ;15- 20 yıl öncesinde bağırsaklara sadece boşaltım organı olarak bakılırdı
Besinlerin gelip geçtiği yer .
Upuzun kıvrım kıvrım borular !..
..
Bağırsak tıkanıklığı
Bağırsak düğümlenmesi
Bağırsakları temizlemek
Bağırsakları yıkamak
Bağırsakları çalıştırmak
Bağırsakları açmak
Bağırsakları dezenfekte etmek
Bağırsakları ....
..
Boru ile ilgili ne kelime varsa onlar kullanılarak tarif edildi ortaya çıkan  durumlar.
Oysaki bağırsaklar üzerine ortaya çıkan yeni gelişmeler ,onun bağışıklık sisteminin temeli olduğu bilincini geliştirdi.
..
2.BEYİN
Hatta daha ileri aşamalarda 2. Beyin adı verildi.
Metabolizmamızın tamamen idare edildiği yer.
Bütün vücut sistemlerinin merkezi.
..
Besinler hakkında; sadece yenilir içilir işlevlerinin dışında içerikleri ile sağlığımızı ne kadar etkiledikleri konusunda müthiş bir bilinç sıçramasından bahsedebiliriz.
..
Artık gıdalara ezberlenen anlayışlar ile damak tadı denilen aldatıcı yönleri ile bakmak anlayışı terkediliyor.
..
Yediğim yemek ,içtiğim içecek benim sağlığımı nasıl etkileyecek ?
Bu doğru sorunun doğru cevapları aranır oldu hep !..
..
Artık doğru bir yolun açıldığını çok iyi biliyoruz.
Bu yolda baş döndürücü bir hızla ilerliyoruz.
..
Bağırsaklarımızdaki probiotikleri konuşmaya başladık artık.
Bağırsaklarımızda bulunan mikroorganizmalar hangi gıdalarda bulunuyorsa bunları arıyoruz.
Seçeneklerimizin önceliği probiotik gıdalar oldu..
..
FERMENTASYON
Probiotik gıdaların sağlığımız için kritik önemide kavrıyoruz.
Hastalanmamak için probiotik gıdalar önleyici ilaç gibi..
Fermentasyon denilen mayalama dediğimiz döngünün bir yaşam döngüsü olduğunu öğreniyoruz.
Besinler aslında mide ve bağırsaklarımızda mayalanıyor yani  fermente oluyor. Değişiyor ,dönüşüyor,sindirilebilir bir hale geliyor.
..
Bu besinlerin daha ağzımıza girmeden mideye inmeden bağırsaklara doğru yola çıkmadan önce değişemsi dönüşmesi ve sindirilebilir hale gelmesi mayalanma.
Çok daha rahat ve kolay emilim yapılabilmesi için gerekli bir işlem.
..
Fermentasyonu daha çok öğreneceğiz.
Fermentasyonu gerçekleştiren probiotik bakterileri daha yakından inceleyeceğiz.
..
BAĞIRSAKLAR BORU DEĞİL , 2. BEYİN..


15 Şubat 2018 Perşembe

2. Beyin bağırsaklarımız ve probiyotiklerin önemi

ZORUNLU BİR AÇIKLAMA !....
.Probiotikler artık Türkiyenin gündemi girdi..
.Bağırsakların 2. beyin olduğu sık sık konuşuluyor
.Mikrobiyotanın bakterilerden oluşan bir organ olduğuda anlaşılıyor artık.
:Mikrobiyotada 100 Trilyon probiotik bakteri olursa sağlıklı olduğumuzun,sindirim sistemimizin düzenli çalıştığının, bağışıklık sistemimizin güçlü olduğunun bilincine vardık.
:
ANCAK ..!!!!!!!
Probiotikler konusunda detaylı ve derinlemesine bilgi sahibi olunmayınca probiotikler hakkında konuşulmaya başlandığında çok ciddi hatalarıda gözlemliyoruz.
:
Hele bunları söyleyenler isimlerinin önünde akademik bir ünvan taşıyorlarsa ,onlara karşı sarsılmaz bir inanç ile ,yanlış bilgilerde olsa doğru kabul ediliyor .
:
İddia olarak veya bir düşünce olarak ortaya sürülen açıklamalar bir bilimsel dayanağa değil ,genellikle subjektif bilgilere dayanmaktadır.
:
Üyelerimizin bize ilettiği bir kaç konuda açıklama yapmak istiyorum .
:
FAZLA PROBİOTİK ZARAR VERİR,SİBOYA YOL AÇAR.
Probiotikler fazla alınmamalı ,Fazla alınırsa zararlı olurlar .
Fazla probiotikler SİBO ya neden olurlar.
:
PROBİOTİKLER HEMEN ÖLÜR
Probiotik gıdalar markette soğuk zincirde  yani +4 derecede saklanmalı+4 derece sıcalık yükselirse hemen  probiotikler ölür  .Raftan market arabasına konulan bir probiotik gıdadaki probiotikler kasaya gelene kadar hemen ölür.
Arabaya koyup eve gelene kadar hiç bir probiotik kalmaz.
.
Daha çok saçma sapan bir çok ileri sürülen görüş var ama şimdilik bu iki sav üzerine düşüncelerimi açıklayayım.
:
.
.

SİBO NEDİR ?
SİBO nasıl oluşur?
İç Hastalıkları ve Gastroenteroloji Uzmanı Dr. Atilla Bektaş'ın yazısından alıntı yapalım.
.....................................................
SİBO, bağırsak dengesi bozulduğunda, normalde şartlarda bağırsakta bulunan bakterilerle birlikte, özellikle fırsatçı ve zararlı bakterilerin de ince bağırsakta kontrolsüz şekilde çoğalması sonucu ortaya çıkan bir durum olduğunu ifade eden Dr. Bektaş, "Hastalığın toplumda görülme sıklığı belirsiz olup; genellikle çok miktarda şeker, işlenmiş gıda ve fazla alkol tüketen kişilerde ve bazı özel durumlarda daha çok görülmektedir. Bu tarz yiyecekler, bağırsaktaki bakterileri besleyerek gaz ve şişkinliğe sebep olduğundan beslenmeden çıkarılmalıdır. Aşırı çoğalan bakteriler safra asitlerinin yapımını engeller, böylelikle yağ emilimi de bozulur ve ishal görülür. Aşırı çoğalan bakteriler B vitamini gibi bazı vitamin ve mineralleri tüketerek vücutta vitamin ve mineral eksikliğine yol açar. Bunun sonucunda kilo kaybı, kansızlık hatta kemik erimesi ortaya çıkmaktadır. SİBO, karında şişkinlik, gaz ve ishal/kabızlık ile seyreden ‘Huzursuz bağırsak sendromu’ ile örtüşür, sık birliktelik gösterir ve oluşumunda da rol oynayabilmektedir. Özellikle bağırsakta sayıları artan istenmeyen fırsatçı ve zararlı bu bakteriler, ortama toksin salarak bağırsak duvarına zarar verebilir. Bu durumun devam etmesi halinde 'Sızdıran Bağırsak Sendromu' denilen daha ciddi hastalık tablolarına neden olabilmektedir’’ dedi.
:.....................................................
.

Bağırsak florası yani mikrobiyota dediğimiz organ bakterilerden oluşur demiştik.
Bu bakterilerin yüzdesel oranları
Yararlı probiotik bakteriler % 85
Zararlı patojen bakteriler   % 15
.
Yani tam bu denge ile sağlıklı bir flora dengesi oluşur .
Yazıda ''tırnak içinde bakteri kelimesi '' zararlı veya yararlı diye ayırım olmaz ise ,okuyanlar yanılsamaya başlarlar .
Yazıda belirtilen temel konu :fırsatçı ve zararlı bakterilerin de ince bağırsakta kontrolsüz şekilde çoğalması ....söz konusu olan .
Bu zararlı bakteriler ; yanlış beslenme sonucu şeker ,işlenmiş gıda ,alkol ile beslenerek ....gaz ve şişkinliğe sebep olurlar :
Bu aşırı çoğalan bakteriler safra asitlerinin yapımını engellerler.Safra tuzları yeterince salgılanmaz ise yağlar sentezlenmez,yağ emilimi bozulur ve ishal başlar::
Zararlı bakteriler çoğalırsa ,vitamin ve mineralleri tüketerek ,vitamin ve mineral eksikliğine yol açarlar
:
Bunun sonucu kilo kaybı,kansızlık,gaz,,ishal,kabızlık ile seyreden Huzursuz Bağırsak Sendromu ile örtüşür.
Bu fırsatçı ve zararlı bakteriler ,bağırsak ortamına toksin salarak bağırsak duvarına zarar verir.
..
Şimdi eğer yazıda söz edilen :::yararlı yani probiotik bakteriler ile ....zararlı yani patojen bakteri ayırımı yapılmaz ise .....doğrudan bakteriler denilirse,bakteri denince de sadece probiotik bakteriler anlaşılır ise ..bunun adı tamamen çok ciddi bir hata olur.
Eğer bunu bir Dr. ünvanlı birisi söylüyorsa çok vahimdir.
:
Biz de sürekli probiotikler bağırsaklara bol miktarda ve çeşitte alınmalıdır dediğimiz bazı sığ bakış açısı ile ..işte bu adam ticari düşünüyor ,onun için ha bire bol bol bakteri alın diyor ..yanılgısına çok kolay düşerler
Bunun adı tamamen bir cehalettir.
Peki.
Fazla probiotik bakteri alınırsa zarar verir mi ?
1. Probiotikler İLAÇ değil :Fazlası zarar verecek bir konsepte değildirler.Yan etkiler ilaçta olur ,probiotik gıdaların yan etkisi olmaz.
2. Probiotikler yarışmacı bir karaktere sahiptirler.Patojenelrden daha hızlı bir şekilde bağırsak dokularına tutunurlar ve kolonize olurlar.
Patojenlere bağırsak dokularında tutunacak 1 mikron dahi yer bırakmazlar .Eğer probiotikler azalırsa o zaman patojenler gider o boşluk olan dokuya tutunurlar.
3.  Fazla olan probiotikler ne olur ?
Çok basit ,dışkı ile dışarı giderler.
Bu basit olan bile karmakarışık bir mantık ile anlaşılmıyor ise çok ciddi vahim bir zeka sorunu ortaya çıakr.
:
Gelelim marketteki raftan market arabasına alındığında probiotikler hemen ölürler mi?
Probiotikler genel olarak ikiye ayrılırlar
1. Termofilik bakteriler  ,aktifleşme dereceleri 45 derecedir
2. Mezofilik bakteriler ,aktifleşme dereceleri 30 derecedir.
Bu probiotik bakterilerin etkinliklerin azalması ve ölmeleri 55 ile 65 derecelerinden sonra başlar.
Yani +4 derecedeki bir probiotik gıda ürünündeki sıcaklık market arabasında veya eve giderken birden 55 -65 dereceye gelmez.
Tabi bunu öne süren prof. dr. hemen ardından şunu söylüyorsa düşündürücüdür.
O yüzden probiotik gıda tüketmeyin ,en iyisi eczaneden probiotik kapsül alın ..
diyorsa onuda açalım ..
Probiotik gıdayı evde mayaladınız ,buzdolabında +4 derecede
Mutfak tezgahına koydunuz hemen probiotikler öldü ...bu görüşe göre..
....yani boşuna uğraştınız o kadar probiotik yoğurt ,probiotik turşu yapmaya ..
yani probiotik gıda ile uğraşmayın ...demeye getiriyor..

:
Ama hiç kimse şunu sormuyor tabi.
Eczanedeki probiotik kapsüller kaç derecede saklanıyor
Eczanede +4 derecedelerde mi saklanıyor ?
Hayır !.
Ortalama sıcaklık 20-30 derece arasında:
Bariyerli ambalaj ile probiotik bakterielr elbette korunmuş olacaktır ve paket içinde veya kapsül içinde probiotik bakterinin sıcaklığı ortalama 10 derece olacaktır :
Yani eczanede ölmüyorsa ,markette raftan alınıp market arabasına konulduğunda hiç ölmez.
Evde buzdolabından çıkarıp mutfak tezgahına çıkarıldığında da hiç ölmez
::
.